Dienstrooster: mijn inroostering ruilen

Nadat het dienstrooster is opgesteld kunt u uw inroostering bekijken. Wilt u een andere datum of tijd, dan kunt u zelf een ruiling doorvoeren met een ander lid.

U kunt zo vaak ruilen als u wilt, met iedereen die zelf ook is ingeroosterd, en die instemt met een ruiling.
Ruilen kan tot uiterlijk 1 dag vóór de geplande inroostering. Dit geldt voor beide ruilers.

Om een ruiling zélf te starten gaat u naar uw persoonlijke pagina, en klikt u op uw eigen lidnummer. Een nieuw scherm opent waarin u enkele persoonlijke gegevens ziet en een menu item “Ruilen”. Klik op deze optie.

U krijgt een lijst met telefoonnummers te zien van leden waarmee u kunt ruilen. Na ruiling gaat u naar het volgende scherm.

In het volgende nieuwe scherm vult u het lidnummer in van degene waaraan u een uitnodiging wilt sturen om te ruilen. Het uitgenodigde lid zal een email ontvangen met daarin uw vraag om te ruilen. Let wel: Jekerdal heeft niet van de leden een persoonlijk email adres. Per huishouden is één email adres bekend waar alle email naar toe wordt gestuurd, zo ook uitnodigingen om te ruilen.

U kunt maximaal 1 uitnodiging tegelijk versturen. Pas als het andere lid uw uitnodiging heeft verwerkt (d.w.z. aangenomen of afgewezen) kunt u nieuwe uitnodigingen versturen. Een eerder verstuurde uitnodiging kunt intrekken, mocht u er van willen afzien. Daarna kunt u nieuwe uitnodigingen versturen. Een verwerkte ruiling kunt u zelf ongedaan maken door opnieuw te ruilen.

Als u uitnodigingen heeft ontvangen, dient u deze eerst allemaal te verwerken, voordat u zelf nieuwe uitnodigingen kunt versturen.

Mocht u nooit uitnodigingen willen krijgen, dan kunt u dit ook aangeven. U kunt dan wel zelf nog uitnodigingen versturen.

Zodra uw uitnodiging is aangenomen of afgewezen, wordt de ruiling direct verwerkt, en krijgt u beiden via email een bericht hiervan.

Wat is de sanctie op het niet vervullen van de verplichte werkzaamheden?

Ieder lid van Vereniging Zwembad Jekerdal is verplicht om jaarlijks werkzaamheden voor de vereniging te verrichten. Lees verder

Wat zijn de regels over het vrijwilligerswerk en dienstrooster?

  • Ieder lid vanaf 16 jaar moet twee uur verplicht dienst in het zwembad doen. Elders binnen deze sectie vraag/antwoord kunt U meer lezen over het nut en inhoud van deze dienst.
  • Leden jonger dan 16 jaar zijn vrijgesteld.
  • Aan het begin van het seizoen kunt u aangeven wanneer u verhinderd bent de dienst uit te voeren. U kunt meerdere periodes van een tot meerdere dagen van onbeschikbaarheid opgeven (max. 35 dagen in totaal). Los van de hele dagen kunt per dagdeel van 2h aanvinken dat u het dagdeel onbeschikbaar bent. Deze opgave per dagdeel geldt dan voor elke week in het seizoen.
    Let op:
    wel vinkje = wel beschikbaar
    niet vinkje = niet beschikbaar
    nergens vinkje = altijd beschikbaar
  • In uw persoonlijke pagina wordt een willekeurige lijst van leden getoond, waarvan de dienst nog niet is uitgevoerd. U kunt contact opnemen met deze leden om te ruilen. Indien U ruilt, geef dit dan beide telefonisch door aan de coördinator. Deze kan dan de ruiling in de administratie doorvoeren.
    De ledenadministratie heeft deze mogelijkheid niet. Daarnaast overbelasten we deze vrijwilligers indien zij uw ruilingen zouden moeten gaan uitzoeken.
  • Leden vanaf 65 jaar kunnen op verzoek worden vrijgesteld
    Neem hiervoor contact op met de ledenadministratie.
  • Het kan zijn dat U een jaar niet wordt ingeroosterd.

Hoe kan ik inloggen en beschikbaarheidsopgave voor dienstrooster

Hier (PDF) kunt U een handleiding downloaden met instructie over het inloggen,
en de opgave van Uw beschikbaarheid in het dienstrooster.